woensdag 3 september 2014

Appeltasje


Appeltasje

een tijd terug kwam ik via via bij Siem terecht, op haar blog zag ik het allerliefste retro appeltasje!
Hij zat al een tijdje in mijn hoofd en toen dochterlief een uitnodiging kreeg voor een kinderfeestje wist ik direct wat ik ging maken. De appeltas!



Patroon

Er was redelijk wat haast bij... en ik had alleen de avonden om eraan te werken. dan is patronen volgen niet mijn sterkste kant. Dan wil ik gewoon half tv kijken, muziek luisteren, haken, weg kunnen lopen en het werk weer oppakken zonder steken te moeten tellen of lastig alles bij te houden.
Het patroon van Siem was dus een mooie leidraad maar als je een beetje kan haken dan is deze ook goed met eigen invulling te maken.

Ik heb in dit geval wit gebruikt voor de basis.
Wit, groen en roze was een vereiste van mijn dochter, dan heb ik mij daaraan te houden :)
Ik heb hem uit enthousiasme iets breder gemaakt dan het origineel, deze houdt een rij losse aan van 15 cm. Die van mij is gok ik...
En dan vasten haken, rij na rij.. redelijk saai maar wel lekker doorwerken zonder na te denken.
Zijkanten vasthaken dmv vasten en de basis voor de tas is er!

Ik heb de bovenste rand wat vrolijker gemaakt door met stokjes een rij roze en een rij groen te maken. 
Daardoor is hij helaas wel iets minder retro geworden... goed om te weten voor de volgende keer.


Ik weet van mijn eigen dochter (die een berg tasjes heeft) dat ze liever een schoudertasje heeft.
Dan heeft ze haar handen vrij om stenen, eikels, kroonkurken, dopjes, slakken en andere verzamelwaardige dingen op te rapen.
Ik heb de tas dus gemaakt met een lange schouderband, deze is eventueel ook schuin te dragen.
Appeltje erop, 2 blaadjes erbij om het groen lekker terug te laten komen en klaar is mams!



Hij werd vanochtend vol lof ontvangen, er staan er direct 2 op de wenslijst. Naast mijn dochtertje wil ook mijn zoontje er graag 1.. kan best!
Vanmiddag inpakken en hop... naar de jarig Jet!

X!



3 opmerkingen:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...