woensdag 5 februari 2014

Slakken

Vroeger schreef je een brief
Later werden het kaartjes
Tot greetz en hallmark online markt veroverden. 

Perfect voor de drukke mens, vanaf elke plek een kaart kunnen versturen en je hebt er niets voor nodig.. alleen internet
Geen kaartjes uitzoeken tot je de perfecte hebt gevonden, geen 'hebben we nog wel postzegels', geen 'schrijft iedereen even zijn eigen naam eronder', geen kaartje meenemen als je de deur uitgaat voor het geval je langs de brievenbus komt
Handig maar ergens jammer


Tot nu

Het geweldige creatieve antwoord op snel iets versturen
Snail mail

wat het is??


Ik heb het een tijdje van de zijlijn bekeken maar hoe meer ik zag, hoe enthousiaster ik werd.

Je hebt er 'penvriendinnen' (wauw!) voor nodig maar die zijn snel gevonden, er zijn er blijkbaar genoeg die echte post verkiezen boven een mailtje
Daarnaast creativiteit, liefst heel veel
De bedoeling (als die er al is) is om een leuk pakketje/ envelopje te versturen vol met leukigheid. Mooie papiertjes, een handgemaakt frutseltje, een mooi gedichtje op een leuk papiertje. En dat dan met heel veel tape, kleur, stempels en stickers :D

Het lastige is dat je je creativiteit totaaaaal moet laten gaan.
More is more!
En nog more is nog beter
Het is nu dus zaak om de ideetjes in mijn hoofd iets te stroomlijnen en er leuke, originele briefpakketjes van te maken

Lief kreeg het eerste hele kleine probeerselflopje
Het template van dit envelopje vond ik via Pinterest op Minieco
De rondjes (waar het koordje aka sluiting) omheen gaat is vastgezet met kleine splitpennetjes
het karton heb ik geleend van de kindjes, het is van de hema. De nieuwe kilo pakken hebben onwijs leuke printjes
Het vlaggenlijntje is simpel gemaakt van koord met dubbel washi tape en dan in een puntje geknipt, met ene beetje wil kan je er alles van knippen (denk letters bijvoorbeeld :)

werd:
Handgemaakt!

Er zitten 2 jarige jetjes op een envelopje te wachten, 1 iemand op snail mail met recepten en lekkers en 6 mensen voor gewone snail mail
Naar nu nog even niet
Gelukkig mag snail mail heeeeel traag, eerst eens kijken of lief mij nog herkent na avonden aan de eettafel frutselen :D
To be continued
X

 testjes:

dit zijn eigenlijk gewoon 3 stukjes dikker karton (blanco)
aan de buitenkant zijn ze hysterisch versierd met stempels en kleurigheid. Vastgezet met tape
Bij de bovenste is het gele een lint van de action waar je het 'leuke' onderschuift
Bij de tweede heb ik het rode tape (volgens mij ook van action) dubbelgeplakt waardoor het ook als een lint fungeert
de plaatjes heb ik ooit van internet geplukt.
Het 'gedicht' is van Tyler Knott Gregson, hij maakt echt de meest fantastische poezie vol waardheiden en verlangen. 

Het idee erachter is dat je iets op pocketformaat geeft waar je mooie plaatjes of mindfull ideetjes in kan stoppen. Iets om na te denken of bij stil te staan.

I
II
en de rest:

O jee, voor ik het vergeet. Er zijn ook snailers die juist NIET creatief willen zijn maar gewoon a4'tjes vol willen pennen
Dat ben ik dus niet :D

1 opmerking:

  1. hé, ik zag net je reactie op m'n blog, wat toevallig! :) en gezellig dat je ook uit assen komt (: wie weet lopen we elkaar eens tegen het lijf :)

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...