dinsdag 18 februari 2014

Regen per post

Oh wat een mooie quote
Tijd voor een regen snail
life isn't about waiting for the storm to pass

Ik heb deze snail weer met bindringen gemaakt. Net zoals mijn vorige fleurige project 
Dat beviel goed, je werkt staps/ bladzijdesgewijs toe naar een eind. Fijn is dat
snail mail regen voorkant


De voorkant is een lekkere vette wolk, geknipt van vilt. 
Daaronder van melkglaspapier druppels geknipt, met een simpele steek aan draad bevestigd en deze weer aan het vilt vast gemaakt.
Het verschrikkelijke mooie papier heb ik gevonden op het blog van How About Orange (free printable) het ontwerp is van Jessica Nielsen
Oh wat houd ik toch van die mooie grafische prints

Hier zie je het effect van de druppelende regen
snail mail regen close up

Dan een leuk grapje
Makes me smile :D
I pee on you

Omdat regen zo'n negatieve klank heeft heb ik geprobeerd er iets vrolijks van te maken
Van melkglaspapier heb ik 2 wolken geknipt en gevuld met een zakje pailletjes wat ik had liggen. Eerst voor 90% dichtplakken met dun dubbelzijdig tape, vullen en het laatste stukje met heel veel wilskracht en gepriegel dichtplakken 

glitterwolki like people who smile when it's raining
De letters zijn gestempeld door zoonlief, die houdt ook ERG veel van regen
Vooral als hij groen licht heeft om keihard door de diepe plassen te crossen en zo nat mogelijk te worden
(onder het mom, nat word je toch en we zijn straks thuis)
Probeer het eens... zalig gevoel en vette lachsalvo's ZALIG!
Dit kleine notitieboekje vond ik een tijd terug bij zo'n dumpzaakje. Een halve cent voor 2 stuks en mooi materiaal om iets mee te doen
Ik heb een ovaal uit de voorkant geknipt en op de eerste bladzijde een tekening gemaakt, de groeiende klavertjes zie je pas als je het boekje open maakt :)
resultaat:
een lief klein boekje om dingen in op te schrijven die je kan doen als het regent!
note book regen

elke bladzijde iets opgefrist met een stempel van de Hema

Ik ben er ondertussen wel uit dat ik geen snailer ben om kant en klare briefjes en tapejes bij de post te doen (mits heel heel mooi :)
maar iets kleins, liefs en zelfgemaakt vind ik wel leuk
paperclip opgeleukt met tape (van de hema)
tags geknipt uit linnenpapier en voorzien van hetzelfde bloemige achterkantje en nog wat blaadjes
allemaal onder het mom: zonder regen ook geen bloemen 

en last but not least!
Weer een leuk handverwamertje
Deze keer in het blauw en met een theezakje met bloementhee erbij

Vanavond nog de brief erbij maken en dan kan ook deze op de post


en volgende keer lachen in de regen :D
en genieten :D
X








2 opmerkingen:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...