maandag 27 januari 2014

Handverwarmend

We hebben een cadeau nodig
Ik bedoel 2
Vanavond...

Mooi :)
Na overleg met de blonde wervelwind werd besloten dat het iets vrolijks moest zijn, want leidsters van de BSO zijn vrolijk
en iets nuttigs
en als het kan gehaakt... 
Tot zover de lijst met eisen :D


Het cadeau werd gevonden, en gelukkig voor mij was het èn leuk om te maken, en makkelijk
een cozy voor je mok
ik hoor je denken...
Dit dus!
Om je handen aan te warmen als je thee nog kokend heet is
Of om je lauwe koffie nog iets langer drinkbaar te houden
Sowieso gewoon leuk voor je mok
patroon & link onderaan de post

en terwijl ik aan het haken was kwam ineens dit nummer door de speakers
prachtig
en ineens weer dat gevoel, van een festival met vrienden. Heerlijk in de zon.
Genietend van de muziek, genietend van de vriendschap en de geweldige dag.
Een dag om verliefd te zijn, en dat waren we ook allemaal.
Hartverwarmend
Handverwarmend
Dus nu: door dit fijne gevoel, en mijn onbeheersbare drang om te haken iets leuks voor jullie.
Als je iemand een handverwarmend gevoel gunt (ja, je mag jezelf ook best iets gunnen!), laat mij dat dan hier weten. Dan maak ik er eentje voor jou, dan mag jij hem zelf geven. Geven is leuk

(ps, hij past ook om koude borrels, mocht je daar meer zin in hebben dan een mok thee)

Kus X




Patroon:
Erg makkelijk te maken
Haak 8 lossen
in de 2e losse vanaf de haak, haak je 1 vaste en 1 stokje (beide in dezelfde losse)
sla 1 losse over en wederom vaste en stokje
herhaal dit

dus: *losse/ vaste stokje/ losse/ vaste stokje/ losse/ vaste stokje/ losse/ vaste stokje
1 losse > omdraaien*
eerste weer overslaan en toer herhalen *tot* herhalen tot lapje ongeveer 
 20 cm is (of de omvang van je kopje :)

daarna maak je een halve vaste in de eerste steken
vervolgens 4 halve stokjes, deze 4 blijf je gebruiken (dat wordt het lipje)
De laatste 2 steken doe je niets meer meer
na de 4 halve stokjes, losse, draaien en wederom 4 halve stokjes. Dit herhalen tot het lipje 2cm is
Als dit stukje groot genoeg is (check of dit wel om je kop past) maak je in het eerste halve stokje, 2 losse, deze verbind je weer met het 4e halve stokje

Extra randje maken meteen vaste in elke steek. In de hoeken 3 vaste gebruiken. De rand met losse (voor het knoopsgat) iets verdikken door 2 vaste in elke steek te haken.
Originele patroon komt van Lisa

1 opmerking:

  1. Wat een mooi en lief cadeau! Je bent al een gevorderde haker vergeleken met mij!

    BeantwoordenVerwijderen

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...